Toekomstige Organisatie Naktuinbouw (TON)

We zijn een kennisorganisatie en spelen in op de ontwikkelingen die op ons afkomen. Daarom stelden we het strategische plan Naktuinbouw Next Level op. Klant- en resultaatgericht werken zijn daarin belangrijke doelstellingen. Om Next Level te bereiken, hebben we een procesgerichte inrichting en andere aansturing nodig. Dat vraagt slagvaardigheid en aanpassingen. Die raken niet alleen de organisatie-inrichting, maar ook haar leiding. Het Naktuinbouw-bestuur koos hierom voor een versterking van het directieteam. Stef Schuijt vormt daarom sinds 1 juni 2021 samen met John van Ruiten de directie van Naktuinbouw.

In 2021 werkten wij een organisatiehandboek uit. De OR heeft hierop advies gegeven. Een externe adviseur ondersteunde de OR.

In 2022 werken we het handboek verder uit en starten we met de transitie. In het programma TON2024 analyseren en verbeteren we onze processen en procesinrichting. Digitalisering en automatisering speelt daarin een belangrijke rol.

Ook werken we toe naar het neerleggen van verantwoordelijkheden lager in de organisatie. Het doel is om in 2024 in de nieuwe organisatiestructuur te werken.