Eva Heijblom

Plaatsvervangend-Secretaris Generaal

ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit

Ook 2022 was een veelbewogen jaar. Samen met Naktuinbouw, NVWA en beleidscollega’s is er hard gewerkt om grote voortgang te boeken op veel dossiers. Zo naderen we de afronding van de meerjarenovereenkomst en is een start gemaakt met de evaluatie op basis van de Kaderwet.

Ik ken Naktuinbouw als een stabiele en betrouwbare partij. Ik ben enthousiast over de stappen die worden gezet om de organisatie nog verder te verbeteren. Naktuinbouw heeft hard gewerkt om haar processen en cyberweerbaarheid te verbeteren. Ook vind ik het goed om te zien dat Naktuinbouw nog meer wil doen op het gebied van kennis- en datadeling.

Ik hoop dat 2023 een jaar wordt waarin we ons nog meer kunnen concentreren op de inhoud van het werk en om hier meer langetermijnvisie in aan te brengen. De hoop is dat de Brexit- en Covid-dossiers zich dit jaar gedeisd houden. In elk geval kijk ik er naar uit om ook de uitdagingen van dit jaar weer in goede samenwerking het hoofd te bieden.